Dvojzkoušky Svojetice 17.3.2012

06.04.2012 09:46

V sobotu 17.3.2012 jsem se s Argouškem vypravila na naše první oficilání závody agility. Jelikož Martin s  Trampem a Mikešem  již ve Svojetiicích na dvojzkouškách byli na podzim a prostředí zdejšího ranče El Paso se nám moc líbilo, vydali jsme se tentokrát na dvojzkoušky v silnější sestavě. Navíc naší smečku ještě dopnila Marcela s Dracem, pro které to také bylo první účinkování na oficiální agiliťácké scéně. 

Největší srach jsem měla paradoxně z měření psa. Přeci jen Argo není vždy tak úplně svolný, aby na něj někdo cizí šmatlal a ke všemu muž. Jako rozhodčí zde byl pan Zdeněk Spolek. Nakonec měření dopadlo celkem fajn. Argoušek jen vykulil oči obdobným způsobem jako na veterině a ta věc, kterou držel pan rozhodčí v ruce se mu taky nezdála zprvu tak úplně bezpečná, ale klaplo to parádně. Jen mě tedy trochu překvapil fakt, že bylo Argouškovi naměřeno jen 49 cm. Je to zkrátka prcek můj malinkej. 

V kategorii A1 se začínalo v první zkouškce velikostí S, takže jsme měly s Marcelou dostatek času si pořádně trať prohlédnout. Jako první běžela Marcela s Dracem. Ačkoliv Marcela neustále řeší problém s tím, že Draco shazuje skočky, tak zde běžel parádně a do cíe doběhli s jednou jedinou chybou. Tudíž první zkoušku splnili na V a ještě se umístili na krásném 7. místě z 24 týmů startujících v kategorii LA1. My se na trať vydali zanedlouho po této dvojici. Trať jsme odběhli dle mého názoru celkem slušně. Mým největším strašákem je vždy slalom, ale tam jsme nechybovali a ani jsme jej neodmítli. Odmítnutí jsme všask sebrali na dálce, když jsem se od ní příliš vdzálila a Argo se po vyběhnutí z tunelu rozhodl spíše běžet ke mně než překonat dálku, která stála přímo proti tunelu. Miluju ho, závisláka. Kam bych mu tam asi utekla, že? V cíli jsem byla nadmíru spokojená a přesvědčená, že jsme zkoušku splnili, ale bohužel tomu tak nebylo. Jelikož jsem na trati přeslechla, že nám byla udělena chyba za skočenou zónu. o byla to moje chyba, když jsem Argovi před zonou omylem místo povelu "zona" řekla "tady" a on zmateně seskočil ke mně. Bohužel tak těsně před zonou, ale skutečně se jí tlapkama nedotkl. No jsem vůl, já vím. Skončili jsme na 16 místě s 1 chybou a 1 odmítnutím.

Ve druhé zkoušce se bohužel Marcela s Dracem "diskli". Martin mi ještě honem udělil rady, na co si dát pozor, abychom nedopadli jako Marcela s Dracem. Ještě teď slyším jeho slova: "Bacha na té kladině - ten pes vidí přímo do toho tunelu naproti kladině, tak ať Ti tam Argo nevběhne. Má to krásně v rovině, dobře a včas si ho stáhni." Tak přeci nejsem blbá a dám si na to pozor, že... No a povedlo se. Po zoně na kladině jsem si krásně stáhla Arga doleva, kde jsme vypracovali tři skočky a hrrr do tunelu. Tak jsme to zvládli... To bude mít Mratin radost. Po tunelu jsme zdolali áčko, skočku a slalom a hurááá do toho samého tunelu a pak už zbývá jen pár skoček a jeden tunel do cíle... No tak ještě mi Marti zapomněl zdůranzit, že až můj pes vyběhne z toho tunelu, že zase uvidí přímo před sebou v rovině tu kladinu. Hmm, takže DIS na stejném místě jako Mracela s Dracem jen už při cestě zpět. Po cestě do cíle se už nic zlváěštního nestalo, kromě toho, že jsem Argovi šlápla na packu před poslední skočkou. Tak zahrál malou komedii, jako že ho asi vraždím na tom parkuru, ale v cíli jsem zjsitila, že to jeho hysterčení nikdo okolo v tom štěkotu ostatních psů neslyšel.

Tak to byl náš úvod do světa oficiálních závodů agility. 

Po obědě začali běhat ti, jímž se již podařilo složit 3 zkoušky A1 na V a tudíž se již mohou předvádět v kategorii A2. No co třeba nás toto štěstí s Argem taky někdy potká. A v kategorii SA2 se nám představil Martin s Trampem. Na Martinovi byla vidět velká nervozita. Ale nakonec se jim první běh povedl moc hezky. Dokonce tak dobře, že nebýt odmítnutí ve slalomu, tak by bývali skončili s čistým během do třetího místa a měli by složenou první zkoušku SA2. Bohužel ovšem na tento výsledek si budou muset ještě chvíli počkat, jelikož tentokrát ot zatím bylo V5 s jedním odmítnutím. Ve druhém běhu se Tramp rozhodl, že bude držet basu s Argouškem i Dracem a loajálně se "disknul". Ale jinak byly jeho běhy moc hezké a určitě je na něm od loňska vidět velký pokrok. 

Další společné závody čakjí tuto trojici již 21.4.2012 v Trmicích, kde se k nim tentokrát připojí i malý velký pes Miko.

 

—————

Zpět